پیوندها

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی
قوه قضائیه


سازمان ثبت احوال کشور

 

ساعت جمعیتی کشور

ساعت جمعیتی کشور

 

ادارات ثبت احوال

 

 
کل کاربران : 261092
کاربران امروز : 23
بازدید امروز : 33
کاربران دیروز : 50
بازدید دیروز : 50
کاربران آنلاین : 13

 

بانک اطلاعاتی شهرستان بیرجند
مشاهده کامل خبر
تشکیل اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان در سال جاری      

اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوال شهرستان در سال جاری در ساعت 13:00 صبح بیستم شهریورماه به ریاست جناب آقای براتی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و شرکت سایر اعضای محترم در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل گردید.

پس از تلاوت آیاتی از کلام ا...مجید، جناب آقای غلامرضا رجب‌زاده دبیر جلسه و رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ضمن عرض تشکر و خیرمقدم به کلیه اعضاء، گزارش جامعی از عملکرد 5 ماهه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل اعلام نمود و اظهار داشت جلسات شورای هماهنگی ثبت‌احوال به‌منظور بررسی آمارهای مربوطه، مشکلات و چالش‌های موجود می‌بایست به‌طور منظم تشکیل گردد. وی نیز عنوان نمود با هماهنگی‌ها و تعاملات صورت گرفته با مسئولین شبکه اعلام، ثبت وقایع حیاتی در مهلت‌های قانونی صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر را دارد. ایشان در ادامه به نقش آمارهای دقیق در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور اشاره نمود.

در ادامه جلسه جناب آقای مهدی کاری کارشناس امور پردازش اطلاعات ثبت‌احوال قاین، به اهمیت نظام ثبتی مبتنی بر وقایع حیاتی پرداخت و عنوان نمود: ثبت به‌موقع وقایع حیاتی را بایستی با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به آحاد مردم، به یک فرهنگ عمومی تبدیل نماییم. کارشناس امور پردازش اطلاعات با اشاره به کاهش نرخ خام ثبت موالید در شهرستان که تأثیر مستقیمی بر کاهش نرخ رشد طبیعی جمعیت دارد از جمعیت شناسان، پژوهشگران و اعضای شورای ثبت‌احوال خواست دلایل کاهش شاخص‌ نرخ خام ثبت موالید را بررسی نموده و بر روی آمارهای جمعیتی ارائه‌شده، پایش و ارزیابی علمی و دقیق انجام دهند.

در پایان جناب آقای براتی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: ثبت وقایع حیاتی عامل رشد و شکوفایی هر کشور است و ثبت به‌موقع وقایع حیاتی نقش مهمی در توسعه و برنامه‌ریزی در ابعاد مختلف هر کشوری دارد. معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در ادامه خاطرنشان کرد: باید برای ثبت وقایع حیاتی ضمن فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح؛ ضرورت این امر و همچنین اهمیت و جایگاه آمار و اطلاعات در برنامه ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور نیز برای مردم تبیین گردد.

معاون فرماندار در پایان با اشاره به اینکه وضعیت و نحوه خدمات رسانی ثبت احوال این شهرستان رضایت بخش است؛ افزود: برای اینکه این اداره بتواند رسالت خودش را به نحو مطلوب تری به انجام برساند، نیاز به تعامل و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی و به ویژه دهیاران و شورا های اسلامی در روستا ها می باشد.

در ادامه‌ی جلسه تعدادی از اعضاء مطالبی پیرامون تقویت همکاری و تعامل بیشتر با ثبت‌احوال در جهت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی مطرح و پیشنهاد‌هایی ارائه نمودند.


گروه خبری : اخبار عمومی
منبع : روابط عمومی اداره ثبت احوال قاینات
آخرین ویرایش : 1396/06/21 -- 18:16:10
نویسنده : Admin
تعداد بازدید : 295

 

 

 

 

 
وب سایت این اداره را چگونه ارزیابی می کنید.
عالی
خوب
متوسط
ضعیف

 

آدرس:قاین- بلوار بسیج-بلوار خرمشهر-حاشیه جاده آسیایی سنتو-کد پستی 66785-97617شماره تماس :32566366-32566365-32566364-056 پست الکترونیک khj_ghainat@sabteahval.ir


طراحی و پیاده سازی توسط : گروه نرم افزاری راک
RaakCMS